(Smokey Mountains)

Reis 2013

In 2013 hebben we een reis gemaakt door het zuiden van de VS, dit wordt the Deep South genoemd. We zijn gestart en geëindigd in Atlanta.

Tidens deze reis hebben we o.a. de Smokey Mountains bezocht. Wat mooi! De natuur is schitterend en er zijn heel veel wandelpaden, dingen te zien en te doen. Wij verbleven in Gatlinburg. Aangezien dit erg toeristisch is, is dit niet  ieders "cup of tea". Wij vonden het gezellig, met veel restaurants, terrasjes en live muziek. Je kon ook met de kabelbaan de berg op (vinden wij altijd leuk).

Daarnaast hebben we Lookout Mountain bij Chattanooga bezocht, super leuk om te doen. Ook hebben we Memphis, Nashville en Savanna bezocht.

Wil je de blog lezen klik dan op de link http://zusjesintheus.blogspot.nl/

Reis 2014

In 2014 hebben we een roadtrip gemaakt van Washington DC naar Orlando in Florida. Ook tijdens deze trip hadden we weer een zeer geslaagde combinatie van steden, natuur en strand.

DC is natuurlijk een mooie stad om te bezoeken, leuk om het Witte Huis en alle andere monumenten te zien.

Vervolgens zijn we landinwaarts getrokken naar Shenandoah NP (Skyline Drive). Daarna zijn we naar de kust gereden, maar de Outer Banks (prachtige reeks eilanden/eilandjes voor de kust).

Daarna zijn we langs de kust naar Florida gereden waarbij we Myrtle Beach en Charleston hebben bezocht (het één is super toeristisch, het ander mooi historisch).

In Florida hebben we nog lekker wat stranddagen ingelast, boottripje gemaakt (dolfijnen) en Seaworld bezocht.

Wil je de blog lezen, klik dan op deze link: http://vandcnaarorlando.blogspot.nl/2014/09/dag-1-amsterdam-washington-dc.html

(Bryce  Canyon Navajo trail)

Reis 2015

Ook dit jaar was onze trip zéér geslaagd en afwisselend. We hebben in de sneeuw staan bibberen en hebben tot 's avonds laat lekker buiten op een terras gezeten.

Onze trip begon in Denver waar we geleerd hebben dat je als Nederlander niet meteen de 1e dag heuuul hoog de bergen in moet gaan:)

We hebben Rocky Mountain NP bezocht. In Ouray hebben we een jeeptour hoog de bergen in gedaan (vandaar het bibberen van de kou)en de Million Dollar highway gereden. Vervolgens zijn we richting Moab (Utah) gereden waar je verschrikkelijk mooie National Parks hebt. Wij hebben Canyonlands en Dead Horse Point bezocht, zóóó ontzettend mooi! (en lekker warm weer). Daarna gingen we door naar Bryce NP. Je gelooft je ogen niet, zo mooi als dat park is!

Via Las Vegas zijn we naar California gereden waar we Yosemite NP bezocht hebben. Daarna langs de prachtige kust naar San Francisco, vanwaar we weer terug vlogen.

Wil je de blog lezen, klik dan hier: http://roadtripdenversf.blogspot.nl/2015/08/dag-1-van-schiphol-naar-denver.html

maart 2016

(Myakka River State Park)

I.v.m. de aankoop van een appartement zat een grote zomervakantie er niet in. We konden echter met frequent flyer miles een "gratis" ticket boeken, we hoefden alleen de luchthavenbelastingen te betalen.

Op naar Florida dus. In maart is het daar over het algemeen lekker weer. Een nadeel van maart is wel dat het daar hoogseizoen is, wat betekent dat de hotels schreeuwend duur zijn. Daar zit je dan met je goedkoop vliegticket:)

We vlogen op Orlando. We hebben een kleine rondreis gemaakt richting de westkust. We hebben Silver Springs en Crystal River aangedaan. Bij de 1e kon je een ritje maken in glasbodemboot en wandelen, bij de 2e hebben we gesnorkeld met de manatees (die zich helaas niet lieten zien).

We hebben gewandeld in Myakka State Park en hebben een airboat tour gedaan in de Everglades (allebei een aanrader).

Via Ft Lauderdale (familiebezoek) zijn we weer in Orlando terecht gekomen.

Wil je de blog lezen, klik dan hier:  http://dezusjesinflorida.blogspot.nl/2016/02/dag-1-schiphol-orlando.html

Reizen 2017

Als het goed is ben ik eind dit jaar verhuisd en is er weer wat financiële ruimte voor twee vakanties. We beginnen in maart met een weekje Florida. Daar ben ik tegen die tijd wel aan toe! De tickets zijn geboekt, ik kwam een leuke aanbieding tegen bij vliegtickets.nl.

(link)

De tweede vakantie werd deze keer eens niet de VS maar we hebben een roadtrip Andalusië geboekt.

Reizen 2018

De volgende reis is geboekt. We waren er nu wel erg vroeg bij. maar als je een leuke aanbieding tegenkomt moet je meteen toeslaan. We hebben in november geboekt voor eind augustus volgend jaar. Het wordt dit jaar Washington en Oregon, met de nadruk op Oregon. We vliegen op Seattle omdat dat goedkopere tickets waren dan wanneer we bv op Portland vlogen. (link)